lördag 1 november 2008

mitt hjärta är ert att förstöra

hej Ann (och alla andra), hoppas du har haft en lika underbar helg som jag
(som du troligvis inte har haft för min helg slår allt) hehe. :D



i fredags var dagen äntligen här. vi åkte hem ifrån lilla motala vid halv sju på morgonen och åkte mot stor staden. Väl framme skulle pelle på möte så vi satt i bilen as länge, det va sådär lagom tråkigt så man blev fnittrig och lekte james bond efteråt!
Mathilda och jag åkte till globen och shoppade lite. köppte iof bara en mösssa (som jag älskar) och ett paraply så vi kunde köa. vi träffade även stuffi och hans gäng, nice people!
sen efter ca 4 timmar i kylan fick vi komma in till värmen, komma in till lycka, till kärlek! Zebrahead fick igång alla och låtarna gick att hoppa fram ca sex meter till ;) (mathilda äger på att trängas) sen kom dom äntligen. Min lycka stog ca 2 meter framför mig och det gjorde mig lyckligast i världen. det var perfekt. pierre sjöng som en gud (s0m vanligt) jag dog av davids leende (som vanligt) jag drunka i jeffs ögon (s0m vanligt) jag blev fnittrig av sebs dialekt (som vanligt) och chuck spelade lika bra som vanligt. Allt var så fint, det var verkligen äkta lycka. jag tror inte riktigt någon kan förståkännslan jag känner. Den är så blandad och på untitled kunde jag inte hålla tillbakatårarna, jag kännde hur bra allt var, hur jävla lycklig jag var. hur prefekt det var! Det fortsatte på min älskade låt, perfect. hela låten innehåller starka kännslor. sen kom den seriösa *host* david in i klänning då förvandlades allt till ett fett leende! när allt var slut hör jag mathilda säga; elli, vem har davids plektrum då? tänk att en sån liten mening kan betyda så mycket. ett plekrum från en människa kan göra en annan människa så lycklig. det är sjukt, men så underbart. Nu är det inramat, woho. Tack mathilda för hela dagen, den var underbar. allt var perfekt!




och idag var jag ju faktist och såg Håkan Hellström i Norrköping med.
Det var så fint. Han känns så nära och så äkta.
(vilken publik säger jag bara, värsta draget var det speciellt i början.
två grymmt konsiga killar eller kanske män, haha träffade vi ju med.
det fanns många underliga människor!)
han avslutade med det är så jag säger det och det var fint!
det var grymmt bra, jag älskar håkan. han är solskenet!
han är helt enkelt finast!
det var så magiskt.

1 kommentar:

majtida sa...

Nöjet var helt på min sida, hahahaha trots allt fittigt svettiga idioter som bara slog mig :( hahaha love you, ta hand om pletrumet bara ;)